Afghaanse oud-medewerkers van de Nederlandse ambassade in Kaboel die vorig jaar zijn geĆ«vacueerd, moeten betalen voor hun verblijf in asielzoekerscentra. Ze hebben eerder een ontslagvergoeding gekregen van de Nederlandse overheid, waarvan ze nu kost en inwoning moeten betalen. PvdA-Kamerlid Kati Piri: “Ik vind het afpakken van de ontslagvergoeding in ruil voor opvang ontzettend pijnlijk.”